Melodifestivalens stjärnor i förnedrande jippo.



Dead by April spelade i Birsta City idag. Det kom som en överraskning att publiken bestod av majoriteten kändiskåta fjortisar. Jag hade förväntat mig äldre, coola, scyssta, alternativt klädda musikälskare; handen på hjärtat, människor som jag.

Birsta City, 3:e mars 2012


"Föreställningen" var ett dåligt jippo. Bandmedlemmarna satt på scenen med ett par microfoner och ett par ackustiska gitarrer. Inte särskilt påkostat. Det hela gick ut på att publiken skulle köpa merchandise som bandet kunde signera, något jag insåg när koncerten var slut efter bara två låtar (trots att de skulle vara där i 30 minuter). Inget merchandise, inga autografer. Pinsamt!

Något som jag upplevde som direkt osmakligt var att varorna bestod till stor del av stringtrosor. Med tanke på att de är ett mainstreamband som är aktuellt i Melodifestivalen är det uppenbart att publiken till stor del består av tjejer i nedre tonåren, och det visste arrangörerna med säkerhet. Att man vill få barn från fjorton och nedåt att bära sådana underkläder äcklade mig!

Tyckte bandet gjorde det bra, de spelade Mystery. Jag missade första låten, så jag vet inte vilken det kan ha varit, men musikmässigt tyckte jag om jippot. Fy skäms på arrangörerna som inte tillät fansen träffa bandet utan att först pröjsa hundralappar på skräp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0