En reflektion om livet, och även en insikt

Ibland glömmer jag bort vad allting handlar om. Vilken plats jag har i världen. Vid sådana stunder känns allt meningslöst, och jag funderar på hur det vore att existera i en värld utanför denna. Det är därför jag uppskattar att läsa. Efter att ha läst en inspirerande berättelse fylls jag av känslan att aldrig falla på knä, att kunna stå på egna ben och uthärda alla de utmaningar som världen kastar emot en.

Jag blir stark..

Utan sådana berättelser vore mitt liv fattigare. Jag gillar tanken om att vara något speciellt och unikt i världen, och även om jag inte lever upp till alla fantastiska krafter som hjältarna i berättelserna jag läser besitter känner jag ändå att jag är en av dem. Jag slåss inte mot onda män, jag räddar inte andra. Livet är inte så enkelt. Men jag besitter samma styrka och vilja att klara av livet och stå upp för min tro. Och därför är det värt att fortsätta andas. Varje andetag är min egen strid, varje steg är min egen resa. Så nej, jag är ingen hjälte, men min existens har en mening och den meningen är att kämpa och sprida mina tankars existens. Det är mitt arv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0